اگر شما فعال ویا بازاریاب هوشمند شبکه های اجتماعی هستید، حتما توجه ویژه ای نسبت به شبکه مجازی اینستاگرام دارید.اینستاگرام امروز با فیسبوک و یوتیوب و… جزو برترین پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اجتماعی دنیا محسوب میشود و بسیار قدرتمند تر از توییتر و اسنپ چت است.در این مقاله آموزش تبلیغات در اینستاگرام با ویرلن همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که چگونه استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را از ابتدا تا انتها بسازید، و درآمد خود را به حداکثر برسانید.

بازاریابی محتوا در اینستاگرام

گام اول: استراتژی محتوا را تعیین کنید
محتوا پایه اصلی استراتژی بازاریابی اینستاگرام شماست. اگر محتوای پیج اینستاگرام شما مرتبط به بازار هدف شما نباشد، به سختی میتوانید در اینستاگرام موفق شوید.

ابتدا، نوع محتوایی را که میخواهید پست کنید تعیین کنید. شما باید بدانید که مي خواهيد با چه نوع عکس هايی بزرگترين بازاريابی اینستاگرام خود را شروع کنید.
محتوای محصول محور: به طور کلی متداول ترین استراتژی بازاریابی اینستاگرام استراتژی محصول محور است. جلب توجه با محتوای محصول محور، به این معنی است که بیشتر عکس‌ها و ویدیوهایی که ارسال میکنید از محصولات شما هستند. این یک راه ساده برای خرید و فروش در این شبکه اجتماعی است . اساسا، شما به فالور های خود میگویید: “هی! به چیزهای عالی که ما می فروشیم نگاه کنید “با این امید که در مورد خرید آن به اندازه کافی هیجان زده شوند. همانطور که در مثال زیر دیده می شود، حتی یک جلب توجه ساده محصول محور می تواند موفقیت را به وجود آورد.
محتوای فرهنگ محور: گاهی اوقات، محصول شما نه هیجان انگیز است و نه منحصر به فرد است، و نه اینکه برند شما یک برند مشهور است.
نباید همیشه به اینستاگرام فقط با هدف کسب درآمد نگاه کنید. اینستاگرام می تواند راهی عالی برای برندسازی و ایجاد هویت برند در رسانه های اجتماعی باشد. شرکت هایی مانند Buffer برای چیزی که میخواهند به دنبال کنندگانشان نشان دهند، کارهای زیادی میکنند.
ترکیب: میتوانید ترکیب متعادلی از دو حالت را داشته باشید. اگر درست این کار را انجام دهید، خواهید دید که شما هنوز میتوانید از یک پیشرفت یکپارچه و انعطاف پذیر اینستاگرامی برخوردار شوید. Lululemon یک مثال خوب از این است. حتی پست های محصولات آنها فرهنگ ورزشکای آنها را نیز نشان می دهد.

گام دوم: برنامه ریزی برای بازاریابی محتوا
هنگامی که استراتژی محتوا را مشخص میکنید، باید یک برنامه داشته باشید. پست های اینستاگرام دیگر به ترتیب زمانی نیستند. در عوض، فاکتور تعامل مهم میشود، پست ها بر روی صفحه ی تازه های کاربران بر اساس محتواهایی از حساب‌هایی که اغلب با آنها بیشتر ارتباط برقرار می کنند، مرتب میشوند.ارسال پست به طور مداوم امکان دیده شدن پست ها را افزایش می دهد، که این به دنبال کنندگان فرصت بیشتری برای مشارکت می دهد. همچنین این باعث میشود که شما منبع به روزی باشید، تا افراد را به فالو کردن پیج و لایک کردن پست های خود ترغیب کنید و از آنفالو شدن توسط دنبال کنندگانتان جلوگیری کنید.
از یک ابزار مانند Buffer یا Later استفاده کنید تا پست هایتان را به طور پیش فرض برنامه ریزی کنید. اینگونه به سازنده ی محتوای خود اجازه ی استراحت میدهد زیرا دیگر لازم نیست بلافاصله قبل از پست گذاشتن به عکس گرفتن و ویرایش آن مشغول باشد. این مسئله ویژه برای کسب و کارهای کوچک که مدیر روابط عمومی دیجیتال ندارند، مهم است.
تعداد پست ها در بازه های زمانی به شما بستگی دارد، اما هرچقدر که هست برنامه ریزی داشته باشید. اگر در یک ماه به اندازه ی ۱۰ پستمحتوا دارید طوری تنظیم کنید که هر ۳ روز یک پست داشته باشید و اینطور نباشد که یک هفته پیوسته پست بگذارید و برای ۲ هفته هیچ پستی نداشته باشید.
اگرچه زمان بندی ارسال پست ها با توجه به الگوریتم فعلی اینستاگرام از اهمیت کمتری برخوردار است اما من همچنان به شما پیشنهاد میکنم که در زمان هایی که بیشترین ارتباطات را دارید بیشتر پست بگذارید. البته این موضوع به بازار هدف شما بستگی دارد. سعی کنید زمان هایی را که بازار هدفتان بیشتر در رسانه های اجتماعی فعال است شناسایی کنید و مثل همیشه تا وقتی بهترین نتیجه را بگیرید همچنان آزمایش کنید.

گام سوم: ایجاد و ویرایش مدیا
واقعا مطالب زیادی در اینجا وجود دارد بنابراین من فقط به طور خلاصه آنها را بیان میکنم.
وقتی به این مسئله می رسیم، اینستاگرام یک پلت فرم رسانه ی اجتماعی است که بر اساس استراتژی تولید محتوا هدایت میشود. کاربران به سمت رسانه ای که برای آنها جذاب باشد می روند، و این به این معنی است که شما برای پست های خوب پاداش میگیرید.

بهترین روشهای تولید محتوا برای اینستاگرام :
کیفیت: ببینید ، من می دانم  همه نمی توانند یک دوربین عکاسی چند میلیون تومانی یا یک دستگاه نورپردازی حرفه ای داشته باشند. مسئله ای نیست! فقط سعی کنید کیفیت تصاویر و ویدئو های خود را با امکاناتی که در دست دارید بالا ببرید. اسمارت فون های هوشمند به طور کلی برای گرفتن عکس های جذاب، دوربین های مناسبی دارند. فقط عکس ها باید متمرکز شوند و نور خوبی داشته باشند ، این دو با هم باعث میشوند عکس‌ها بهتر به نظر بیایند.
ویرایش: از یک اپلیکیشن ویرایش عکس مانند VSCO، Snapseed یا Enlight استفاده کنید تا عکس‌هایتان تمیز و حرفه ای شوند. اما خیلی کم ویرایش کنید. بهترین روش ویرایشی است که به سختی قابل تشخیص باشد. به سادگی میتوان بهترین شد، بنابراین قبل از اعمال فیلتر به پیج های مورد علاقه ی خود برای الهام گرفتن نگاهی کنید. پیشنهاد میکنم برای همه ی عکسهای خود از یک مجموعه فیلتر استفاده کنید. این به شما کمک میکند که یک تم منسجم برای بازاریابی خود داشته باشید.

کپشن: اگر شما به دنبال تبلیغ محصولات در اینستاگرام هستید، مطمئن شوید که کپشن شما به شکلی عملگرا است. دنبال کننده های خود را به جایی جایی که بتوانند محصولات شما را خریداری کنند راهنمایی کنید تا بتوانید از تلاش های اینستاگرامی خود کسب درآمد کنید.
هشتگ : هشتگ ها در اینستاگرام بسیار تاثیرگذار هستند زیرا آنها برای دستیابی به بخش هایی از بازار هدفتان که در هشتگ ها به دنبال محتوای جدید هستند بسیار مفید می باشند. شما می توانید هشتگ های محبوب ، هشتگ های مربوط به محصول ، یا هشتگ های مورد علاقه شخصی و همچنین هشتگ های محلی را انتخاب کنید. افزودن هشتگ‌ها باعث افزایش بازدید پست اینستاگرام شما می شود و در نتیجه به افزایش مشارکت کاربران کمک می کند.

گام چهارم: محتوای بیشتر
اینستاگرام قدمهای بزرگی را در به روز رسانی برداشته است. در اینجا به اختصار آنها را بررسی میکنیم.
اولین و مهمترین بروز رسانی اینستاگرام استوری ها هستند. با کنار گذاشتن این واقعیت که این یک تقلید واضح از اسنپ چت است ، استوری اینستگرام فرصتی عالی برای شما فراهم میکند که تا با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید ، به گونه ای که واقعی تر باشد و کمتر مبادی آداب است و همچنین محدود به شکل محتوایی که کاربران اینستاگرام عادت دارند، نیست.
استفاده از استوری ها خیلی خوب است زیرا باعث میشود پیج شما را بالای صفحه ی تازه های کاربران قرار دهد. جدیدترین استوری ها در ابتدا دیده میشوند اما همیشه در بالای صفحه هستند. گذاشتن پست در استوری به صورت مکرر با به روز رسانی های سریع یا حتی تخفیف ها میتواند باعث شود که بیشتر توسط دنبال کنندگانتان دیده شوید.
بعدی اینستاگرام Live است. البته اگر شما حداقل تعداد کمی دنبال کننده ی ثابت ندارید این بهترین استراتژی نیست، اما اگر این کار را کنید میتوانید خیلی زیاد تاثیرگذار باشد. همانند استوری، ویدیوهای Live، به صورت پش فرض برای دنبال کنندگان شما قبل از همه ی استوری ها و بالاتر از همه ی پست ها نمایش داه میشوند.
از اینستاگرام Live برای پیش نمایش راه اندازی خدمت جدید یا رونمایی از محصول جدید یا میزبانی Q & A با طرفداران خود، استفاده کنید. این شما را به طور مستقیم با افرادی که با شما در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار می کنند، متصل می کند، و این یک راه ایده آل برای برندینگ و ایجاد هویت نام تجاری و ایجاد ارتباط با دنبال کنندگانتان است.
و در انتها اینستاگرام نوع رسانه ی Carousel خود را برای همه ی کاربران منتشر کرد که به این معنی است که شما میتوانید انواع رسانه را اعم از ویدیو، عکس و بومرنگ ها در یک پست قرار دهید. آنها برای ارسال چند عکس از محصولات ( مثلا رنگ های مختلف) یا حتی تعریف کردن یک داستان مناسب هستند.

 

پنجم: بهینه سازی برای کسب درآمد
یکی از چیزهایی که بسیاری از صاحبان کسب و کار و بازاریابان سنتی با آن مشکل دارند این است که آیا آنها می توانند از طریق رسانه های اجتماعی، به نتایج کسب و کار واقعی برسند؟ اگرچه این یک نگرانی منطقی است، راه های زیادی وجود دارد که بتوانید پروفایل اینستاگرام خود را برای کسب درآمد بهینه سازی کنید.

استراتژی بازاریابی اینستاگرام گام پنجم: بهینه سازی برای کسب درآمد
یکی از چیزهایی که بسیاری از صاحبان کسب و کار و بازاریابان سنتی با آن مشکل دارند این است که آیا آنها می توانند از طریق رسانه های اجتماعی، به نتایج کسب و کار واقعی برسند؟ اگرچه این یک نگرانی منطقی است، راه های زیادی وجود دارد که بتوانید پروفایل اینستاگرام خود را برای کسب درآمد بهینه سازی کنید.

حالا شما یک راهنمای کامل برای ایجاد استراتژی بازاریابی اینستاگرام دارید.
بطور کلی اینستاگرام اخیرا تبدیل به برنامه مورد علاقه من شده است ، در حالیکه از فیسبوک کمتر سر و صدا کرده است ولی به نظر می رسد که بین برند ها و کارآفرینان و حتی مردم عادی یک روش جدید برای اشتغال وکسب درآمد راه انداخته است. من برای اینکه ببینم پلت فرم ها ما را در سالهای آتی به کجا میبرند هیجان زده هستم.

Leave a Reply