چگونه سایت خود را کمتر در معرض تغییرات الگوریتم های موتور های جستجو قرار دهیم :
هر بروز رسانی الگوریتم های موتور های جستجو، بعنوان مثال بروز رسانی معروف پاندا، برای هر Web Master یک منبع اصلی استرس می باشد.چون این بروز رسانی ها مانند یک زلزله به شدت رتبه بندی سایت را تغییر می دهد و تمام تلاش شما برای بالا بردن رتبه سایت از بین می رود.در حالیکه این تغییرات اجتناب ناپذیر هستند و برای جلوگیری از آنها کاری نمی توانید انجام دهید اما اقداماتی برای کم کردن تاثیرات آنها وجود دارد.این باور وجود دارد که اگر شما بهترین شیوه کلاه سفید ها را دنبال می کنید، از این بروز رسانی ها در امان هستید اما در واقع چنین نیست. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد ( علاوه بر بهترین شیوه های کلاه سفید ها) که سایت شما کمتر در معرض آسیب های ناشی از تغییرات الگوریتم های موتور های جستجو قرار بگیرد.
با این حال، اجازه دهید قبل از اینکه مراحل را ادامه دهیم روشن کنیم که همه نوسانات ترافیک نتیجه بروز رسانی الگوریتم های موتور های جستجو نیستند. اغلب این نوسانات طبیعی هستند – بعنوان مثال نوسانات فصلی بدلیل تغییرات الگوریتم ایجاد نمی شوند. کنترل این قبیل تغییرات مشکل تر می باشد زیرا همانند تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو، آنها هم از دسترس ما خارج هستند به همین دلیل ما در اینجا در مورد آنها بحث نمی کنیم.

 

بر روی کلمات کلیدی مورد نظر خود تمرکز کنید :
هنگامی که می خواهید ترافیک خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید، ممکن است اولین ایده شما این باشد که اگر Rank سایت خود را با کلمات کلیدی بیشتر مدیریت کنید ترافیک بیشتری خواهید داشت.این ایده امکان پذیر می باشد (بخصوص اگر کلمات کلیدی خیلی با هم مرتبط نباشند) اما اساسا این مورد خیلی الزامی نمی باشد.
ممکن است شما فکر کنید هنگامی که کلمات کلیدی جدید را گسترش می دهید، ترافیک شما افزایش می یابد اما در واقع خلاف این مورد اتفاق می افتد- این کلمات کلیدی جدید ارتباط کلمات کلیدی حاضر را کمرنگ می کند و ممکن است که قسمتی از ترافیک اکنون شما را از بین ببرد. بنابر این قبل از اینکه برخی از کلمات کلیدی جدید را انتخاب کنید همیشه آماده عقب نشینی باشید اگر نتایج چیزی بدتر از حد انتظار شما باشد.

 

بهینه سازی برای کلمات کلیدی بلند :
کلمات کلیدی بلند اغلب نادیده گرفته می شوند چرا که به اندازه همتایان سودمند خود ترافیک را افزایش نمی دهند. با این حال ، کلمات کلیدی بلند در مقابل تغییرات الگوریتم ها ثبات بیشتری دارند. ترافیک کلمات کلیدی بلند به دلیل رقابت کمتر به نوسانات تمایل کمتری دارند. اگر شما اکنون به کلمات کلیدی بلند پرش کردید، بهینه سازی آنها را هر چه سریعتر آغاز کنید.

 

بهینه سازی برای کلمات کلیدی با رقابت کمتر :
کلمات کلیدی کمتر رقابتی ممکن است خیلی بلند نباشند اما آنها هم تمایل کمتری به بروز رسانی های موتورهای جستجو دارند. توضیحش آسان است – بعنوان مثال، اگر ده سایت وجود داشته باشد که برای یک کلمه کلیدی رقابت می کنند حتی اگر گوگل الگوریتم هایش و نتایج مختلف را بروز رسانی کند، بدترین اتفاقی که ممکن است برای سایت شما بیفتد این است که در رتبه دهم قرار بگیرد. درحالیکه این بهتر از این است که رتبه دوم در صد را داشته باشید. این مورد با کلمات کلیدی که صدها سایت رقیب برای آنها دارند امکان پذیر است.

 

محتوای جدید بطور منظم :
فواصل زیاد بین پست های جدید واقعا می تواند سایت شما را نابود کند حتی برای کلمه کلیدی که شما معمولا استفاده می کنید تا رتبه سایت خود را بالا ببرید و حتی اگر الگوریتم های موتور جستجو تغییراتی نداشته باشند. هرچند که شما نمی توانید به تنهایی با ارسال محتوای جدید این مورد را شکست بدهید و به همین دلیل که به سادگی پست های جدید برای خود Rank جدید دارند محتوای جدید مانند خون تازه ای است که برای خود ترافیک به همراه می آورد .
همانطور که چندین بار گفتیم ، بهتر است هر هفته یا هر ماه یک پست جدید داشته باشیم تا اینکه برای یک ماه هیچ پستی نداشته باشیم و یکباره 20 پست جدید را ارائه دهیم.

 

گرفتن Backlinks از سایتهای بسیار خوب :

آن زمان که هر Backlink ای خوب بود به تاریخ پیوست. اکنون لینک ها از سایتهای بد یا بطور ساده سایت های بی ربط می تواند به شدت به شما صدمه بزند. به همین دلیل است که شما به Backlink هایی که رتبه بالایی دارند و مرتبط با سایت شما می باشند نیاز دارید. بعلاوه این سایتها تمایل ندارند که رتبه خودشان را که در نوسان است از دست بدهند. در نتیجه Rank سایت شما کمتر نوسان پیدا می کند و همچنین سایتهای لیست A که لینک شما را قرار می دهند بخاطر حفظ Rank سایت خود آنها را سختی حذف می کنند.
برای اجتناب از لینک ها از سایت های بد شما می توانید از ابزارهای مختلف برای کشف اینکه چه لینک هایی به شما داده می شود استفاده کنید. هنگامی که شما با یک لینک که نمی خواهید مواجه می شوید با مسئول سایت خود تماس بگیرید و از او بخواهید که این لینک را حذف کند.

 

استفاده از PPC :

اگر شما تا کنون متوجه نشده اید، اجازه دهید که مستقیما برای شما بیان شود – ترافیک رایگان موتور جستجو عظیم اما غیرقابل اعتماد است. مهم نیست که سایت شما چقدر بزرگ است و چگونه شما بطور استادانه در حال تلاش برای محافظت از سایتتان در مقابل تغییرات الگوریتم موتور جستجو هستید، شما هرگز در امان نمی باشید. اگر می خواهید ترافیک ثابتی برای سایت خود داشته باشید استفاده از PPC را آغاز کنید. آموزش دقیق آن در Google AdWords قرار داده شده است.

 

تبلیغ در رسانه های اجتماعی :

همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید – بعنوان مثال همه ترافیک خودتان را از موتورهای جستجو نگیرید. هنگامی که شما منابع ترافیک خود را تنوع می بخشید، اولین گزینه PPC می باشد (که هزینه مالی دارد اما بطور کلی ترافیک هدفمندی را به ارمغان می آورد ) و دومین گزینه رسانه های اجتماعی می باشد، سایتهایی مانند Facebook و Twitter و Tumblrو غیره که می توانید رایگان استفاده کنید و بطور قابل توجهی ترافیک خود را افزایش دهید اگر پست هایتان را عمومی کنید. معمولا ترافیک سایتهای اجتماعی هدف قرار نمی گیرند و تغییرات ممکن است کم باشد اما هنوز هم این سایتها یک جایگزین مناسب هستند.
در حالیکه ممکن است شما گاهی اوقات از تغییرات موتورهای جستجو سود ببرید زیرا این تغییرات ممکن است رقبای شما را نابود کند و شما را در نتایج موتورهای جستجو بدون هیچ تلاشی بالا ببرد. این یک شانس می باشد و شما نمی توانید بر آن تکیه کنید. اگر شما نمی خواهید بیشترین اثرات منفی تغییرات موتورهای جستجو را تجربه کنید نیاز دارید که فعال باشید و گام های ذکر شده در این مقاله را طی کنید. متاسفانه حتی اگر شما تمامی این موارد را هم انجام دهید نمی توان گفت که بطور کامل پوشش داده شده اید اما حداقل این تسلی به شما داده می شود که آنچه را که می توانید انجام داده اید.

منبع : وبسیما

Leave a Reply